login

Ok, kita sambung cerita pasal apam nasi. Resipi yang che mat bikin ni boleh dapat anggaran 18 - 20 biji apam kalau kita guna acuan kuih puteri ayu. Kalau guna acuan kuih lompang, lagi dapat banyak. Asalnya warna dia putih, dan terpulang pada masing2 nak tarul warna apa. Che mat lagi suka warna hijau, kalau putih pun ok juga, cuma bila ambik gambar, nantu kurang menyerlah pulak kelapa parut tu, putih lawan putih, mana ngam, yea dah. Kalau nak taruk kaler hitam, kang macam apam kena sambar petir pulak, macam berkabung ajer....hahaha. Kalau rasa malas nak bikin dalam acuan kecik2, boleh ajer nak tuang terus dalam loyang besar, cuma masa mengukus tu kena lama lah, anggaran 45 minit macam tu. Kalau ada nasi2 yang berbaki dan dah jemu nak bikin nasi goreng, apa kata cuba pulak bikin apam nasi ni....Resipi che mat kongsikan kat bawah ni...

Lovemakan.com merupakan komuniti perkongsian resepi makanan dari masakan tradisi Melayu, Chinese style sehingga masakan Western.
crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram