Posted on Leave a comment

Resepi Donat Gebu

Resipi asal guna tepung roti sebenarnya. Tapi apa ada kesah, kita buat dia, betul tak. Guna tepung gandum pun jadi wakk, lembut dan gebu. Tapi che mat dari dulu, kalau donat agak kurang suka salut gula. Lebih suka donat togel dan makan dengan sambal tumis. Tapi yang ni kita taburlah gula kastor sikit, kalau suka boleh gaulkan gula tadi dengan serbuk kayu manis, tapi toksah taruk banyak2 serbuk kayu manis tu, sikit ajer, buat ambik rasa, Terlebih nanti dah rasa macam jamu pulak. Mesti ada yang tanya, apsal donat che mat tu lubang dia sempit, kecik sangat. Yang tu terpulang lah yea, nak lobang besar ke, kecik ke, tak kesah, janji ada lobang, Mula2 tu lubang dia besar juga, tapi bila dah kembang, dia jadi sempit pulak…haha, gasak lah kan, yang penting donat tu lembut, gebu dan montok. Ok, meh che mat tuliskan resipi dia. kalau senang2 nanti boleh cuba buat…