login

Assalammualaikum, salam semua. Hari ni che mat cuti masak nasi, jadi kita hidangkan menu laksa asam. Jemu juga makan nasi dengan lauk2 yang biasa kita masak. Sekali2 nak makan yang ringan dan ringkas. Laksa asam antara pilihan che mat jika nak kan kelainan untuk menggantikan hidangan nasi. Resipi laksa asam senang dibuat dan tidak melibatkan proses menumis dan sebagainya, kiranya laksa asam ini hidangan sihat. Che mat gunakan 2 jenis isi ikan, ikan kembong dan tenggiri, kebetulan ada lebihan ikan tenggiri dalam freezer, tu yang habiskan untuk buat laksa. Tips untuk mendapat kuah laksa yang sedap, ikan kena lah sedar, macam che mat punya ni, ikan kembong tu dalam kategori segar juga lah, cuma ikan tenggiri tu saja, yang dah lama sikit. Selain tu, ada yang masukkan ketam dalam kuah dia, tu pun bertujuan untuk mendapat rasa kuah yang lebih sedap. Satu lagi tips yang che mat ingin kongsikan, masa masak kuah laksa tu, tambakan sesudu besar petis @ otak udang. Kalau nak mencuba, meh semak resipinya bawah ini...

Lovemakan.com merupakan komuniti perkongsian resepi makanan dari masakan tradisi Melayu, Chinese style sehingga masakan Western.
crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram